تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 11:54
34 بازدید
کد خبر : 3237

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی گفت:

شاهین محمودی

۶۷ هزار حامی برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ یتیم

۶۷ هزار حامی برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ یتیم
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی گفت:حدود۱۴هزار و ۳۰۰ یتیم در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که تحت حمایت ۶۷ هزار حامی قرار دارند.

۶۷ هزار حامی برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ یتیم

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی گفت:حدود۱۴هزار و ۳۰۰ یتیم در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که تحت حمایت ۶۷ هزار حامی قرار دارند.

 

غلامعلی ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

۱۴هزار و ۳۰۰ یتیم در استان وجود دارد که این افراد در قالب طرح اکرام ، تحت حمایت مالی ۶۷ هزار نفر خیّر قرار دارند و در ده ماه گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از این امر تامین و به حساب شخصی این افراد پرداخت شده است.

 

ملامهدی افزود: حداقل هزینه های افراد یتیم پنج میلیون ریال و سقف آن ۱۴ میلیون ریال است و همه مردم می توانند با پرداخت ماهانه یک میلیون ریال در طرح اکرام برای حمایت از این افراد مشارکت کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند،گفت: ۶۵ هزار خانواده مستمری بگیر نیز در استان وجود دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه ۶۷۰۰ میلیارد ریال سالانه حقوق به نیازمندان در استان پرداخت شده است و ۶۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در ده ماهه گذشته خریداری شده است و در ایام‌الله دهه فجر نیز ۵۴۰ سری جهیزیه همانند سال‌های گذشته اعطا خواهد شد.

و همچنین ۷۰ زوج نیز در نوبت جهیزیه هستند که جهیزیه آنها تا نیمه شعبان اعطا خواهد شد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: در راستای وام کارگشایی و وام رهن منزل برای مددجویان و اقشار آسیب پذیر که در دهک زیر پنج قرار دارند ، یک هزار و ١١٠ میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه در ۱۰ ماهه پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: دو هزار و ۸۰۰ دستگاه اعم از یخچال، بخاری، آبگرمکن، کولر آبی برای مددجویان کمیته امداد اعطا شده است که ارزش ریالی آن ۱۷۰ میلیارد ریال است.

 

ملامهدی گفت: برای ۶۰۰ خانواده انشعاب رایگان آب، برق و گاز با همکاری سه سازمان آب، برق و گاز اعطا گردیده است.

 

وی افزود : ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ویژه درمانی رایگان به ارزش ۹۰ میلیارد ریال و به ۱۵۰۰ بیمار صعب العلاج نزدیک ۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته است .

 

غلامعلی ملامهدی با اشاره به توانمندسازی افراد تحت پوشش به منظور کاهش تعداد مددجویان تحت حمایت تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به این مهم، اشتغالزایی، تامین مسکن و افزایش سطح فرهنگ و سواد حقوقی در دستور کار این کمیته است.

 

وی از ساخت یک هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: این واحدها تا پایان سال تحویل می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان افزود: تعمیر ۲ هزار واحد مسکن مددجویان، خرید ۵۹ واحد مسکونی، آموزش حقوقی برای هفت هزار و ۲۰۰ نفر، فراهم کردن امکان برخورداری از ۳۰۳ وکیل در دعاوی حقوقی از دیگر اقداماتی است که انجام شده یا در حال انجام است.

 

 

وی گفت: ۳۳۰ وکیل افتخاری با کمیته امداد استان به صورت رایگان برای کمک به مشکلات مددجویان همکاری می‌کنند و به مشکلات حقوقی مددجویان و موضوع آموزش آنها رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به جمع آوری ۳۹۰ میلیارد ریال صدقه در استان در ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: رقم نهایی برای سالجاری ۴۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

 

وی در مورد سهم این نهاد از محل زکات، افزود: کمیته امداد دبیر شورای زکات است و از درآمد یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریالی استان از این محل در سالجاری، ۸۰ میلیارد ریال آن در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی