تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 دی 1401 - 15:05
68 بازدید
کد خبر : 608

شهرام خزرائی مدیر پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز:

الناز طاهری

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن در آستانه افتتاح

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن در آستانه افتتاح
شهرام خزرایی؛ مدیر پردیس سینمای ۲۹ بهمن بیان کرد:این سینما قدمتی بیشتر از ۶۰ سال دارد؛ که در روزگار قدیم آسیا نام داشت و به عنوان مشهور ترین سینمای ایران محسوب می‌شد.

صبح امروز پنجشنبه از روند بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز واقع در چهارراه شریعتی جنب هتل آذربایجان؛ توسط خبرنگاران بازدید شد.

شهرام خزرایی؛ مدیر پردیس سینمای ۲۹ بهمن بیان کرد:این سینما قدمتی بیشتر از ۶۰ سال دارد؛ که در روزگار قدیم آسیا نام داشت و به عنوان مشهور ترین سینمای ایران محسوب می‌شد.

خزرایی افزود : در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن اتاق وی آی پی، سالن کودک، کافه سینما، سالن هنر و تجربه، سالنی برای نمایش ( پلاتو) ، اتاق شیر و مادر، اتاق سینمای روباز برای اسموکینگ فری و سالن بزرگ آسیا که به عنوان سومین پرده بزرگ ایران بعد از مشهد و تهران محسوب می‌شود موجود است و حتی در صورت اخذ مجوز، سالن سه بعدی ایجاد شده و فیلم‌های سینمایی خارجی نیز اکران خواهد شد.

وی در خصوص هزینه کرد این پردیس سینمایی گفت: تاکنون برای این مجموعه ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده که ۶ میلیارد آن از منابع استانی و بعقیه از منابع ملی تأمین شده است.

وی در خصوص استحکام بنا خاطرنشان کرد: جهت استاندارد سازی سینما ۴ الی ۵ ماه فقط فضای استحکام بنا را تقویت و بررسی کرده و سازه فولادی ایجاد کرده ایم‌. تمام مصاحبات استحکام بنا از سطح استاندارد بودن هم بالاتر است.

وی با اشاره به نام یکی از سالن ها بنام کریستال، توضیح داد: کریستال جز سینما های تبریز بوده است که اکنون به پاساژ تبدیل شده است و یک سالن بنام کریستال در این مجموعه نام نهادیم، همچنین سالن های ارک و سولی در ورودی مجموعه قرار گرفته است.

وی سپس به علت انتخاب نام سولی پرداخت و اظهار کرد: اولین سالن ایران، سالن سولی بوده است که با نام گذاری این اسامی خواسته ایم حس بازگشت نوستالژی برای همشهریان ایجاد کنیم.

فرهاد باغشمال، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری، عنوان کرد: بعد از پردیس سینمایی قدس در تبریز، دومین ساختمان بازسازی شده سینمای ۲۹ بهمن است که در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد. مساحت مفید این سینما هزار و ۲۰۰ متر بوده و سالن های زیاد و کوچک با فیلم های بسیار که با ذائقه تماشاگران هم‌سو باشد اکران خواهد شد.

وی افزود: تا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ این سینما به بهره برداری رسیده و حداکثر تا زمان جشنواره فیلم فجر آماده برای اکران خواهد شد، علاوه بر این ۳ اولویت بازسازی دیگر از جمله سینماهای شهر مرند، سراب و مراغه در روز افتتاح دهکده سینمای ۲۹ بهمن تبریز کلنگ‌زنی خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی