تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 12:26
32 بازدید
کد خبر : 3487

شاهین محمودی

نتیجه لیست جبهه «صبح ایران» چه شد؟

نتیجه لیست جبهه «صبح ایران» چه شد؟
با فروکش‌شدن هیاهوی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اکنون فرصت خوبی برای تحلیل بیش‌تر نتایج است.

 

با فروکش‌شدن هیاهوی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اکنون فرصت خوبی برای تحلیل بیش‌تر نتایج است. اینکه چه کسانی از کدام جبهه‎‌ها و جناح‌های سیاسی توانستند به مجلس شورای اسلامی راه یابند؟

فارغ از احزاب معروف جبهه‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی کشور، امسال یکی از تازه‌های انتخابات، پدید آمدن جبهه صبح ایران در آستانه انتخابات بود که با دبیرکلی علی‌اکبر رائفی‌پور، برای حوزه‌های مختلف لیست‎های حمایتی خود را اعلام کرد.

جبهه صبح ایران در انتخابات گذشته، هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان رهبری لیست‌ها جداگانه‌ای ارائه کرد. از بین کاندیداهای این جبهه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۶۳ نفر برای مدت ۶ سال انتخاب شدند.

همچنین رائفی‌پور و جبهه صبح ایران برای حوزه‌های مهم انتخاباتی نیز لیست‌های مورد حمایت مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند که موفق‌ترین‌شان، حوزه انتخابیه تهران بود که از ۳۰ نماینده، ۲۰ نماینده مورد حمایت جبهه صبح ایران توانستند به کرسی‌های بهارستان دست پیدا کنند که با توجه به اولین تجربه این جبهه سیاسی، شگفتی قابل تاملی در انتخابات بود.

رائفی‌پور در ایام انتخابات با حضور در مصلی تبریز، لیست کاندیداهای مورد حمایت خود برای حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو را اعلام کرد که از ۵ کاندیدای اعلامی، حجت‌الاسلام عبادی، جواد صدیقی و محمدحسین فرهنگی به دور دوم انتخابات این حوزه راه یافتند.

علاوه بر تهران و تبریز، در حالت کلی بیش از ۳۵ نفر از دیگر حوزه‌های انتخابیه از لیست مورد حمایت جبهه صبح ایران به دوازدهمین مجلس شورای اسلامی راه یافتند. با توجه به اینکه مجلس ایران ۲۹۰ نماینده دارد و اصولگرایان سهم ۷۰ درصدی در کرسی‌های این دوره دارند، جبهه صبح ایران نیز به عنوان یکی از جدیدترین گرایش‌های اصولگرایی کشور، توانست توفیق بزرگی به دست آورد.

اما آنچه تداوم‌بخش اعتماد مردم به این جبهه و البته تعامل بیش‌تر با این جریان خواهد بود، عملکرد نمایندگان مورد حمایت صبح ایران و علی‌اکبر رائفی‌پور است که آیا به وعده‌های اعلام‌شده درباره شفافیت، عدالت‌خواهی و… عمل خواهند کرد؟

شما هم با اشتراک و هم‌رسانی مطالب، هم‌مسیر #سفیران_سر_ایران در آگاهی و مطالبه‌گری باشید.

@az_sariran

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی