تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 - 10:02
45 بازدید
کد خبر : 1222

فیلم| افتتاح و آبگیری از سد «گرمی چای» میانه در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی

فیلم| افتتاح و آبگیری از سد «گرمی چای» میانه در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی

به گزارش تبریز قدیم به نقل ازفارس فیلم| افتتاح و آبگیری از سد «گرمی چای» میانه در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی مرحله اول آبگیری سد گرمی چای، خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب میانه در سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری می رسد. این پروژه از مصوبات دور اول

به گزارش تبریز قدیم به نقل ازفارس



فیلم| افتتاح و آبگیری از سد «گرمی چای» میانه در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی
مرحله اول آبگیری سد گرمی چای، خط انتقال و تصفیه خانه آب شرب میانه در سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری می رسد. این پروژه از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی بود.
سد گرمی چای در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه رودخانه ای به همین نام، تأمین آب مورد نیاز یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین سالانه حدود ۱۶ میلیون مترمکعب آب شرب شهر میانه در دست احداث است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کیفیت آب شرب میانه به دلیل سنگینی آن از سالیان دراز غیرقابل قبول است و مردم از مصرف آن ناراضی هستند، امری که سبب شد در مجلس ششم، ساخت سد گرمی چای به عنوان محل تامین آب شرب با کیفیت مصوب شود و کلید بخورد.

تکمیل سد «گرمی چای» به همراه تصفیه خانه پایین دستی آن می تواند شهر میانه با بیش از ۱۱۴ هزار نفر جمعیت شهری و ۶۷ هزار نفر جمعیت روستایی را از آب شرب باکیفیت برخوردار کند.

مردم میانه به طور متوسط هر ساعت حدود یک هزار و ۸۰۰ مکعب آب مصرف می کنند که بخش عمده ای از آن در زمان حاضر از چاه ها تامین می شود؛ بروز این وضعیت سبب شده که شمار قابل توجهی از مردم شهرستان به ویژه در دامنه های جنوبی ارتفاعات «بزقوش»، ناگزیر از پناه بردن به چشمه های جاری در دل کوه ها باشند.

وزیر نیرو خرداد سال ۱۴۰۱ در قالب سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی در بازدید از سد گرمی چای میانه قول آبگیری این سد را در سال ۱۴۰۲ داده بود.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی