تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402 - 20:08
34 بازدید
کد خبر : 1337

رفت‌وآمد فعالان بخش خصوصی زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی با روسیه است

رفت‌وآمد فعالان بخش خصوصی زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی با روسیه است

به گزارش تبریز قدیم به نقل ازفارس به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امشب در نشست فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و روسیه، اظهار داشت: اتاق بازرگانی و بازرگانان آذربایجان شرقی از یک سابقه تجارتی بیش از یکصد ساله برخوردار هستند و این سفر و سفر متقابلی که هیئت روسی خواهد داشت می تواند

به گزارش تبریز قدیم به نقل ازفارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امشب در نشست فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و روسیه، اظهار داشت: اتاق بازرگانی و بازرگانان آذربایجان شرقی از یک سابقه تجارتی بیش از یکصد ساله برخوردار هستند و این سفر و سفر متقابلی که هیئت روسی خواهد داشت می تواند به فرصتی تبدیل شود تا با شناخت از ظرفیت های موجود در استان آذربایجان شرقی تمام امور در حوزه تجارت و بازرگانی را به سهولت انجام دهیم. 

وی از اراده مسئولان بر پیشبرد روابط خبر داد و تاکید کرد: اراده مسئولین دولتی و بخش خصوصی این گونه خواهد بود که این ارتباط و این روابط از وضع موجود به مراتب ارتقا پیدا کرده و صاحبان صنایع در بخش های مختلف بتوانند با همدیگر به توافقات خوبی برسند.

خرم با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های منحصر به فردی می باشد اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعتی در ایران است بطوریکه انواع با وجود تولیدات در بخش های مختلف صنایع غذایی، توریسم و گردشگری، تولیدات و ذخایر معدن و کفش و چرم، رتبه اول ایران را به خود اختصاص داده است.

وی بر استمرار سفرهای دو سویه برای ارتقای روابط تاکید کرد و گفت: این توانمندی ها بالقوه بوده و برای اینکه به مرحله عمل برسد، این سفرها و رفت و آمدهای دو سویه باید اتفاق بیفتد. بعد از این جلسه نیز از شما دعوت می کنیم از تبریز و آذربایجان شرقی و همجنین ظرفیت های موجود در استان بازدید کنید و تصمیماتی برای ارتقای روابط اتخاذ نمائید.

رئیس اتاق صنعت و تجارت مسکو نیز در این نشست گفت: با توجه به کمک های ارائه شده به بخش خصوصی و تولیدکنندگان و خدماتی که به آنها ارائه شده، خوشبختانه امروز در جایگاهی قرار دارد که غیر قابل مقایسه با سال های اولیه است.

وی با بیان اینکه سال هاست با ایران و ایرانی‌ها آشنایی دارم اظهار داشت: در طی ۲۰ سالی که عضو پارلمان شهر مسکو بودم، با هیئتی به ایران سفر کرده و بعدا نیز در مسکو میزبان هیئتی از کشور ایران بودیم.

وی افزود: همکاری های زیادی در زمینه های مختلف وجود دارد بطوریکه در همایش اقتصادی سن پترزبورگ شرکت داشتیم و این علاقه مندی که در شما به وجود آمده و به مسکو سفر کرده اید، قابل تقدیر است.

وی در خصوص جایگاه اتاق صنعت و تجارت مسکو اظهار داشت: اتاق صنعت و تجارت شهر مسکو زیر نظر اتاق صنعت و تجارت روسیه فعالیت می کند و ما در واقع عضوی از اتاق صنعت و تجارت جهانی می باشیم.

رئیس اتاق صنعت و تجارت مسکو تاکید کرد: گزارش جلسه امروز را به اتاق صنعت و تجارت روسیه اعلام خواهیم کرد و اگر پیشنهادی از طرف هیئت ایرانی وجود دارد پذیرای آنها خواهیم بود تا آنها را به اتاق صنعت و تجارت روسیه منتقل کنیم.

وی افزود: کمیسیون ایران در مسکو برای ادامه کمک به فعالیت تولیدکنندگان بین ایران و روسیه فعالیت می کند. این کمیسیون به تولیدکنندگان ایرانی در بازار روسیه و همچنین تولیدکنندگان روسی در بازار ایران کمک می کند.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی