در مراسمی از فناوران و پژوهشگران شرکت کننده شهرستان اسکو در دهمین نمایشگاه رینوتکس که به عنوان فناور و ارائه کننده طرح و ایده ، حائز رتبه های برتر شده بودند تجلیل به عمل آمد .

💢آئین تجلیل از فناوران شرکت کننده در دهمین نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی شهرستان اسکو

🔸در مراسمی از فناوران و پژوهشگران شرکت کننده شهرستان اسکو در دهمین نمایشگاه رینوتکس که به عنوان فناور و ارائه کننده طرح و ایده ، حائز رتبه های برتر شده بودند تجلیل به عمل آمد .

🔸دکتر فلاح مشاور استاندار در حوزه علم و فناوری ی ضمن تشکر از زحمات فرماندار شهرستان اسکو در برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ و نیز اهمیت دادن به حوزه فناوری و دانش بنیان بر لزوم بهره بردن از توان داخلی جهت دستیابی به فن آوری برای تحقق اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

🔸وی همچنین از فرماندار شهرستان اسکو بابت توجه ویژه و دغدغه مندانه در خصوص توانمندسازی دانش آموزان تقدیر نمود.

🔸دکتر محمدی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم از حضور فعالانه شهرستان اسکو در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ هم در حوزه دانش آموزی و هم در حوزه دانشجویی تقدیر و تشکر نمود و بر لزوم تمرکز فعالیت های حمایتی و تربیتی به خصوص بر روی نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

🔸 فرماندار شهرستان اسکو در این مراسم از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی و نرم افزار موبایل پایه در حوزه فناوری خبر داد و گفت : با راه اندازی این پایگاه هم فناوران و هم واحدهایی که نیاز به دانش فناوران دارند می توانند با مراجعه به این پایگاه اطلاع رسانی، نسبت به ثبت نام نیاز فناورانه خود اقدام نموده و هم واحدهایی که نیازمند استفاده از اطلاعات و توانمندی های فناوران دیگر هستند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هماهنگی همدیگر بتوانند نیازمندی های خود را مرتفع کنند .

🔸سرهنگ دکتر محمودی رئیس پلیس فتا استان نیز با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهشگران و نخبگان سایبری و فناور تاکید نمود و افزود: امروزه این نخبگان می توانند به عنوان منابع بسیار ارزشمند در تحقق اقتصاد دانشبنیان و دیجیتال نقش ایفا نمایند.

🔸دکتر فاتحی فر رئیس دانشگاه صنعتی سهند هم از ایجاد شهرک علمی تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد و افزود : در راستای شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی سهند تلاش کرده تا با ایجاد این شهرک ، فضای مورد نیاز را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده تا نسبت به راه اندازی کسب و کارهای خود اقدام کنند .

🔸وی همچنین از ایجاد شهرک صنفی در محوطه این دانشگاه نیزخبر داد و گفت : با ایجاد شهرک صنفی علاوه بر کمک به شرکت های فعال در حوزه فناوری شهرستان اسکو ، به دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند این فرصت ایجاد می شود تا مانند دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بصورت مهارت محور در این شرکت ها مشغول بکار شده و بعد از دانش آموختگی بتوانند با توان بیشتر و بهتر در خدمت جامعه و کشور باشند .

🔺 در این همایش از سه عنوان کتاب وکیل سایبری ، برق پالس انفجاری ، قلم دیوار پنجره رونمایی شد که دو عنوان آن در ارتباط با بحث های فناوری توسط فناوران و پژوهشگران شهرستان اسکو تالیف شده بود .