تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 17:08
38 بازدید
کد خبر : 2149

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی برگزار می کند :

شاهین محمودی

دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز

دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تبریز خبرداد. 

 

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی برگزار می کند :

دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تبریز خبرداد.

 

 

به گزارش تبریز قدیم ، احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی روز یکشنبه در جمه خبرنگاران گفت: دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران – تبریز از ۲۶ تا ۲۹ مهر امسال در محل نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد.

حمزه زاده ادامه داد: پنج انجمن حرفه ای تشکل های گردشگری شامل انجمن حرفه ای آژانس داران با ۲۷۰ عضو، انجمن حرفه ای هتل داران با ۸۷ عضو، انجمن راهنمایان حرفه ای گردشگری با حدود ۵۰۰ عضو، انجمن واحدهای پذیرایی و رستوران داران با حدود ۳۰۰ عضو و انجمن حرفه ای واحدهای بوم گردی با ۲۴۶ عضو در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت می باشند که از شش ماه گذشته با برگزاری انتخابات توسط این انجمن ها، کانون تشکل های حرفه ای گردشگری استان تشکیل شده است.

 

حمزه زاده مشکل اصلی حوزه گردشگری استان را بازاریابی و تبلیغات عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس اصلی ترین هدف صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی با همکاری کانون گردشگری آذربایجان شرقی بر همین موضوع متمرکز شده و با کمک کانون گردشگری برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان کلیپ های حرفه ای از بناهای تاریخی، موزه آثار طبیعی، آداب و رسوم و.. به هفت زبان از جمله عربی، ترکی استانبولی، ترکی آذری ، انگلیسی،روسی، چینی و ارمنی تولید و ترجمه شده و به دنبال انتشار آنها هستیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزاری ایونت و رویدادهای مختلف استانی، ملی و بین المللی برای معرفی ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی را دومین موضوع مورد توجه در این حوزه برشمرد و خاطر نشان شد: ۵۶ مورد جشنواره و همایش و نمایشگاه های مختلف رویداد در سطح استانی، ملی و بین المللی اجرا شده که تاکنون ۲۷ مورد از این رویدادها برگزار شده و باقیمانده این رویدادها پس از ایام صفر جشنواره زغال، انار و سماق تداوم خواهد یافت و رویدادهای اصلی در زمستانی عملیاتی خواهد شد.

 

 

حمزه زاده نمایشگاه بین المللی گردشگری و ملی صنایع دستی را نیز اقدامی در خصوص تقویت رویدادهای گردشگری دانسته و گفت: دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی پس از وقفه چند ساله برگزار می شود و برای آن ۱۱ هزار متر فضای نمایشگاهی با ۹ هزار متر فضای مسقف و ۲۰۰۰ متر فضای باز با بخش های مختلف در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و غذا و سوغاتی پیش بینی شده و تمام استانهای کشور برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته با کشورهای همسایه توسط بخش خصوصی و نمایندگی های وزارت امور خارجه در کشورهایی چون روسیه، تاتارستان، عراق، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و ژاپن به دنبال حضور نمایندگان این کشورها برای حضور در آغاز فصل نوین نمایشگاه های گردشگری تبریز در این سطح هستیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از حضور نمایندگان منتخب ۳۱ استان کشور در بخش صنایع دستی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه حدود ۴۰۰ غرفه پیش بینی شده که از این تعداد ۲۲۰ غرفه ویژه صنایع دستی و نزدیک به ۱۶۰ غرفه ویژه گردشگری است و برای شهرستان های استان نیز بستر مساعدی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی خود در این رویداد ملی فراهم کرده ایم و بر همین اساس مسابقه و نمایشگاه عکس گردشگری در شهرستان های آذربایجان شرقی برگزار و نفرات برتر این مسابقات شهرستانی در غرفه ویژه این رویداد در نمایشگاه مهر امسال حضور خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی