تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 6:07
14 بازدید
کد خبر : 4082

الناز طاهری

دستیابی به توسعه در گرو تدوین برنامه‌های هدفمند/در کنار تولیدکنندگان هستیم

دستیابی به توسعه در گرو تدوین برنامه‌های هدفمند/در کنار تولیدکنندگان هستیم
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان‌شرقی ظرفیت های بسیار زیادی به ویژه در حوزه تجارت دارد، گفت: برای دستیابی به اهداف باید برنامه‌ای مدون داشته باشیم که البته اجرای این برنامه ها مستلزم افزایش طرح های اثربخش و گفتمان های هدفمند است.

عبدالحمید سرتیپی در نشست مشترک با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز افزود: تبریز از گذشته دروازه تجارت با دنیا بوده است.

 

وی با اشاره به جایگاه ویژه اتاق بازرگانی تبریز در عرصه های مختلف تجاری، اقتصادی و حتی فرهنگی در رویارویی با رویدادها و مناسبت‌ها گفت: عملکرد اتاق تبریز همواره در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی آذربایجان‌شرقی با بیان این که هیچ کشوری در دنیا بدون صادرات توسعه نخواهد یافت، گفت: در صدد استمرار تراز مثبت تجارت خارجی استان هستیم.

 

سرتیپی با اشاره به وضعیت دور از شان استان در برخی از حوزه های اقتصادی گفت: آذربایجان‌ شرقی در حوزه معدن، با ظرفیت های بالای این بخش، باید جزو دو، سه استان نخست کشور باشد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر عملکرد استان در این حوزه نسبت به ظرفیت های موجود قابل قبول نیست و رتبه های برتر حوزه بازرگانی در کشور مورد نظر است.

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: باید فرایندها و نگرش ها را اصلاح کنیم تا به توسعه دست یابیم.

 

وی تبریز را یک شهر با چارچوب مکتب اقتصادی و فرهنگی شاخص عنوان کرد و افزود: همواره در کنار تولیدکنندگان هستیم و امیدواریم با همکاری فعالان بخش خصوصی بتوانیم مسیر توسعه را برای فعالان اقتصادی هموارتر کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی