تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 11:47
31 بازدید
کد خبر : 2740

الناز طاهری

حل مشکلات جامعه پرستاری مطالبه عموم مردم می باشد

حل مشکلات جامعه پرستاری مطالبه عموم مردم می باشد
حل مشکل کمبود نیرو فقط مطالبه جامعه پرستاری نیست بلکه مطالبه عموم مردم برای دریافت خدمات بهتر است.

حل مشکلات جامعه پرستاری مطالبه عموم مردم 

 

یوسف اشرفی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته پرستار با بیان اینکه ۴۳ مرکز درمانی در استان وجود دارد گفت: ۲۸ مرکز دولتی و مابقی متعلق به مراکز خصوصی و عمومی دیگر است که ۱۱۰۰۰ هزار پرستار که شامل پرستار، پرستار اتاق عمل، بیهوشی و… در این مراکز مشغول به کار می باشند.

 

وی با اشاره به شاخص پرستار به تخت در استان گفت: این شاخص نسبت به میانگین کشوری پایین است و در استان با کمبود شدید نیروی پرستاری مواجه هستیم.

 

اشرفی ادامه داد: تعداد پرستاران آذربایجان شرقی یکی از چالش های خاص حوزه درمان و بهداشت می باشد و هم اکنون این حوزه نیازمند یکهزار نیروی انسانی جدید است، ادامه داد: در صورت جذب نشدن این تعداد پرستار با وجود اینکه ۷۳ درصد کادر پرستاری خانم هستند و۲۷ درصد مردان را شامل می‌شود که این کمبود با اجرای اضافه کاری جبران می شود و با توجه به اینکه توان جسمی بانوان پایین است امکان اضافه کاری محدود است و در نتیجه بیمار کیفیت خدمات مطلوب را دریافت نخواهد کرد. که در این صورت با ایجاد و راه اندازی واحدها، مراکز و بیمارستان های جدید، آینده نظام سلامت و درمان منطقه دچار خلل های جبران ناپذیر می شود.

 

مهدی ظلی،رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان در این نشست نیز با بیان اینکه برای پر کردن خلاء های ناشی از کمبود پرستار ناچار به دست اندازی به اوقات غیرکاری نیروهای انسانی موجود هستیم، یادآور شد:حل مشکل کمبود نیرو فقط مطالبه جامعه پرستاری نیست بلکه مطالبه عموم مردم برای دریافت خدمات بهتر است.

 

ظلی ادامه داد: هم اکنون هفت هزار تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و تعداد پرستاران برای خدمات دهی به تختهای درمانی بسیار کم است.

 

 

وی با اشاره به پایین بودن دستمزد ساعات اضافه کاری جامعه پرستاری اظهار کرد: نیروهای جوان که تازه جذب نظام سلامت شده اند ارقام پایین دریافت می کنند که این امر انگیزه ادامه فعالیت را از بین برده و شاهد خروج تعدادی از پرستاران بودیم و این روند همچنان ادامه دارد.

 

ظلی ارائه ۴۵۰ تا ۵۰۰ نوع خدمت از سوی پرستاران را نشانه ای بارز از سخت بودن و حساس بودن این شغل دانست و ادامه داد: آیا هم اکنون در کشور شغلی به اهمیت، حساسیت و تعطیلی نداشتن به اندازه پرستاری وجود دارد که مسئولان نسبت به رفع مشکلات آن اهتمام جدی نمی کنند؟

 

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خاطر پرداخت معوقه های تعرفه ای سال گذشته پرستاران آذربایجان شرقی، گفت: از این نظر استان ما رتبه اول کشوری را در اختیار دارد که اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد ریال در سه مرحله به حساب پرستاران شاغل واریز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی