تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 16:07
19 بازدید
کد خبر : 3733

الناز طاهری

حفظ اصالت زبان فارسی و پاسداری از آن در برابر تهاجم واژگان بیگانه وظیفه‌ی تک تک ماست

حفظ اصالت زبان فارسی و پاسداری از آن در برابر تهاجم واژگان بیگانه وظیفه‌ی تک تک ماست
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حفظ اصالت زبان فارسی و پاسداری از آن در برابر تهاجم واژگان بیگانه وظیفه‌ی تک تک ماست.

 

“حسن گلی” در آیین بزرگداشت استاد علی نظمی تبریزی و رونمایی از کتاب “در سایه گل” اظهار داشت: تعالی و بالندگی امروز در حوزه‌ی شعر و ادب مرهون زحمات پیشکسوتان این عرصه و بزرگانی است که عمر و اندیشه‌ی و داشته‌های خود را در این راه در طبق اخلاص نهاده‌اند.

 

وی افزود: استاد نظمی تبریزی نیز یکی از این بزرگان و پرورش یافته‌ی مکتب سعدی است و در طول عمر پربار خود سعی در صیانت از فرهنگ و ادب فارسی داشته است.

 

وی با اشاره به تقارن این برنامه با هفته بزرگداشت سعدی افزود: سعدی از قله‌های شعر و ادب ایران و دنیاست و یکی از کارکردهای شعرهای بی‌نظیر وی، ایجاد وفاق و انسجام اجتماعی است.

 

گلی تصریح کرد: اشعار این شاعر شهیر ورد زبان همه‌ی علاقمندان به فرهنگ ناب ایرانی است و او در قرن هفتم چنان زیسته که اشعارش به حلقه‌ی اتصال ایرانیان در تمام اعصار تبدیل شده است.

 

وی دیگر کارکرد اشعار سعدی در عصر حاضر را صیانت از زبان فارسی عنوان کرد و گفت: حفظ اصالت زبان فارسی و پاسداری از آن در برابر تهاجم واژگان بیگانه وظیفه‌ی تک تک ماست.

 

در این آیین چند تن از اساتید برجسته‌ی حوزه ی شعر و ادب به تبیین ابعاد مختلف اشعار استاد علی نظمی پرداختند و شاعران حاضر اشعاری را پیرامون این پیشکسوت شعر و ادب آذربایجان قرائت کردند.

 

رونمایی از کتاب “در سایه‌ی گل” نیز بخشی از آیین یاد شده بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی