مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با اشاره به توسعه ۴۰ هکتاری فضای سبز در حاشیه‌ کنار گذر غربی تبریز، گفت: چاله‌کنی حاشیه های اتوبان شهید باکری در دو باند رفت و برگشت انجام یافته و با مساعد بودن شرایط آب و هوایی کاشت انجام خواهد گرفت.

توسعه ۴۰ هکتاری فضای سبز در حاشیه‌ اتوبان شهید مهدی باکری

 

 

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با اشاره به توسعه ۴۰ هکتاری فضای سبز در حاشیه‌ کنار گذر غربی تبریز، گفت: چاله‌کنی حاشیه های اتوبان شهید باکری در دو باند رفت و برگشت انجام یافته و با مساعد بودن شرایط آب و هوایی کاشت انجام خواهد گرفت.

 

به گزارش تبریز قدیم سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز پیش از ظهر امروز در جریان تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های فضای سبز شهرداری تبریز اظهار کرد:

 

چاله‌کنی حاشیه های اتوبان شهید باکری در دو باند رفت و برگشت برای توسعه ۴۰ هکتاری فضای سبز در حاشیه‌ کنار گذر غربی تبریز انجام یافته و با مساعد بودن شرایط آب و هوایی کاشت انجام خواهد گرفت.

 

سیامک آسیایی افزود: این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجرا است که ۲۰ هزار اصله نهال تا پایان آبان ماه سال‌جاری در آن کاشت و با تکمیل آن ۴۰ هکتار به مساحت فضای سبز شهر افزوده می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریزبا اشاره به مجموعه سورتمه‌سواری ائل باغی با ۲۰ کابین و ۸۴۰ متر طول آخرین مدل سورتمه در دنیا و بهره‌برداری مجدد از مجموعه سورتمه‌سواری ائل باغی تاکید کرد: این مجموعه در سال ۹۰ احداث و در سال ۹۶ بنا به دلایلی فعالیت آن متوقف شده بود که در تلاش هستیم با تعمیر و استانداردسازی آن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، تا پایان شهریور آماده بهره‌برداری شود.

 

سیامک آسیایی همچنین مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی از دو سایت ۶۷ و ۳۹۶ هکتاری تشکیل شده و ۵۷ هکتار از سایت اول مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی کاشت شده است و در سایت دوم به مساحت ۳۹۶ هکتار، ۶۰ هکتار کاشت انجام یافته است و هر روز به صورت قطره ای آبیاری این نهال ها انجام می شود و همچنین برای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی اقدام به کاشت نهال می‌کنیم و از ابتدای سال تا به امروز ۲۵ هکتار کاشت در آرپادره‌سی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی بدنه‌سازی اتوبان شهید کسایی، خاطرنشان کرد: بدنه‌سازی اتوبان شهید کسایی با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در امتداد این پروژه، قرارداد دیگری نیز به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای ترانشه سازی اتوبان کسایی منعقد شده است.

 

آسیایی با اشاره به مساحت ۶۰۰ هکتاری مجموعه عباس‌میرزا نیز گفت: این مجموعه در چهار سایت تعریف و ۲۱۰ هزار اصله نهال در آن کاشت شده است.

 

وی با اشاره به سیستم آبیاری پارک عباس‌میرزا، افزود: ۵۰ درصد از آبیاری پارک عباس میرزا توسط شبکه آبیاری و مابقی با تانکر و به صورت دستی انجام می‌گیرد و در این راستا برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت تعریف شده است.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز تأکید کرد: با اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، شاهد افزایش سه و نیم متری سرانه فضای سبز تبریز خواهیم بود.