تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 7:28
38 بازدید
کد خبر : 2074

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی: 

الناز طاهری

تمام حقمان را از شرکت مس می‌خواهیم. 

تمام حقمان را از شرکت مس می‌خواهیم. 
واقف بهروزی گفت:در گذشته هیچکس نمی‌توانست حتی اسم مس سونگون را در دولت به زبان بیاورد، اما ما در دولت سیزدهم تابوشکنی کردیم، امسال برای اولین رئیس جمهور از مس سونگون آذربایجان بازدید کرده و مطالبات به حق مردم آذربایجان را اجابت کرد. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی:

تمام حقمان را از شرکت مس می‌خواهیم. 

 

 

واقف بهروزی گفت:در گذشته هیچکس نمی‌توانست حتی اسم مس سونگون را در دولت به زبان بیاورد، اما ما در دولت سیزدهم تابوشکنی کردیم، امسال برای اولین رئیس جمهور از مس سونگون آذربایجان بازدید کرده و مطالبات به حق مردم آذربایجان را اجابت کرد.

 

واقف بهروزی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی عصر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، در خصوص مس سونگون گفت:در گذشته هیچکس نمی‌توانست حتی اسم مس سونگون را در دولت به زبان بیاورد، اما ما در دولت سیزدهم تابوشکنی کردیم، امسال برای اولین رئیس جمهور از مس سونگون آذربایجان بازدید کرده و مطالبات به حق مردم آذربایجان را اجابت کرد.

بودجه محقق شده عمرانی سال گذشته استان ۱۸ هزار و ۹۸۰میلیارد ریال بوده، این در حالی است که منابع تخصیص یافته از طریق درآمدهای قانونی مس به آذربایجان‌شرقی در اسفند ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار میلیارد ریال می باشد.

 

مالیات و ارزش افزوده سالانه مس سونگون آذربایجان بالای ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده و معتقدیم ۲۵ درصد سود شرکت ملی مس ایران متعلق به مس سونگون است، از وضعیت فعلی راضی نیستیم تمام حقمان را می‌خواهیم و دستور رئیس جمهور در مورد مس آذربایجان باید به طور کامل اجرا شود.

 

واقف بهروزی در خصوص ارز‌های وارد شده به استان توضیح داد: در پنج ماهه ۱۴۰۲ دولت مجوز ورد ارز به صورت فلزات گران قیمت را صادر کرد که ورود ۳۴۶ کیلو شمش طلا از طریق سرمایه‌گذاری خارجی به استان را در پی داشت و در این زمینه آذربایجان شرقی رتبه اول در کشور را کسب کرد و رکورد جذب سرمایه‌گذار خارجی را شکست. فلزات گران قیمت از طریق سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی و صنایع سنگین فلزی وارد استان شد.

وی اضافه کرد: اکثر سرمایه‌گذاران خارجی استان از ترکیه، چین و ژاپن هستند.

بهروزی گفت: تأمین مالی از طریق بورس در استان ضرورت دارد که باید قابلیت خود را در این زمینه افزایش دهیم.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: از بودجه عمرانی استان سال گذاشته یک هزار و ۸۹۸ میلیار تومان جذب شد در حالی که فقط اسفند ماه بودجه جذب شده از درآمد مس سونگون که عاید پروژه‌های عمرانی و آبادانی استان شد ۳۰۰ میلیارد تومان معادل نصف مالیات اخذ شده بود که میتوان از این منبع درآمد به عنوان کمک هزینه در کنار بودجه جذب شده برای آبادانی استان استفاده کرد.

بهروزی در انتهای سخنان خود با بیان اینکه ۹۶ درصد درآمدهای استان از مالیات می باشد برای تحقق تعهد مالیاتی، بیشترین تمرکز بر روی فرارهای مالی و شناسایی افراد و شرکت های متخلف در این زمینه است.

 

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی اذعان داشت: درگاه ملی مجوز کسب و کار از تیرماه ۱۴۰۱ فعال شده که نزدیک به ۵۰ هزار درخواست مجوز در سامانه ثبت شده که ۲۱ هزار و ۶۸۵ مجوز صادر و ۱۸ هزار و ۴۳۸ درخواست عدم صدور مجوز داشته که به معنای مختومه شدن پرونده نیست، بلکه از طریق سامانه‌های دیگر قابل پیگیری و بررسی است و دو هزار و ۹۸۲ فقره درخواست‌کننده از ادامه روند انصراف داده‌اند، ۶ هزار و ۴۲۹ درخواست در دست بررسی و چهار هزار و ۲۷۵ درخواست با تأخیر در بررسی مواجه هستند و با تذکر به دستگاه‌های اجرای در حال رسیدگی هستند.

وی ادامه داد: شعبه ویژه دادستانی که در دادگستری استان شعبه ۲۱ دادسرای تبریز است، به صورت اختصاصی به شکایات مجوز‌های کسب و کار رسیدگی می‌کند، درگاه ملی مجوز کسب و کار منجر شده تخلفات کمتر و مشکلات دریافت مجوز از بین برود.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی