تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 19:36
34 بازدید
کد خبر : 1406

نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد

الناز طاهری

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی استان در حوزه فرهنگ و هنر

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی استان در حوزه فرهنگ و هنر
تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی استان در حوزه فرهنگ و هنر "سیدمحمدحسین بلاغی" در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد ، گفت: فرهنگ بنیان اجتماع و محل تنفس جامعه است و در طی هزاران سال شکل گرفته و هویت ما را شکل داده است و اگر این هویت پرچمدار و ریل‌گذار دیگر ارکان جامعه همچون اقتصاد و سیاست و ... نباشد مسیر صحیح پیموده نخواهد شد و در نگاه کلان کشور و استان فرهنگ باید به اولویت اصلی تبدیل شود.

نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد:

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی استان در حوزه فرهنگ و هنر

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی استان در حوزه فرهنگ و هنر “سیدمحمدحسین بلاغی” در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد ، گفت: فرهنگ بنیان اجتماع و محل تنفس جامعه است و در طی هزاران سال شکل گرفته و هویت ما را شکل داده است و اگر این هویت پرچمدار و ریل‌گذار دیگر ارکان جامعه همچون اقتصاد و سیاست و … نباشد مسیر صحیح پیموده نخواهد شد و در نگاه کلان کشور و استان فرهنگ باید به اولویت اصلی تبدیل شود.

“سیدمحمدحسین بلاغی” در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد ، گفت: فرهنگ بنیان اجتماع و محل تنفس جامعه است و در طی هزاران سال شکل گرفته و هویت ما را شکل داده است و اگر این هویت پرچمدار و ریل‌گذار دیگر ارکان جامعه همچون اقتصاد و سیاست و … نباشد مسیر صحیح پیموده نخواهد شد و در نگاه کلان کشور و استان فرهنگ باید به اولویت اصلی تبدیل شود.

وی با اشاره یه چند رویکرد اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره کنونی، اظهار داشت: مردمی‌سازی فرهنگ و سپردن امور به خود مردم در این عرصه از رویکردهای اصلی این اداره کل است و نمونه‌ِ بارز این طرح، واسپاری ۵۲ کلان پروژه فرهنگی،‌هنری،‌قرآنی و رسانه‌ای در قالب طرح محیا به هسته‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری بود.

بلاغی، تربیت نیروی هنری متخصص از طریق هنرستانهای تحت نظارت این اداره کل و آموزشگاههای آزاد هنری و همچنین ‌ایجاد مرکز رشد هنر در استان را از دیگر رویکردهای این اداره کل عنوان کرد.

اعتبار تخصیص یافته به شهرستانها در سال جاری ۱۰ برابر خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در دوره جدید فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهتمام ما بر توسعه متوازن فرهنگی و هنری در سطح استان است و در برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبار با نگرشی جدید، برنامه‌های شاخص در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد و از ظرفیت غنی و قوی فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها بهره خواهیم برد.

بلاغی، با بیان اینکه تمرکز زدایی برنامه های حوزه فرهنگ و هنر از مرکز استان جزو اولویت های این اداره کل است، ادامه داد: بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری با بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان‌ها برگزار می‌شود و اجرای این برنامه‌ها به سمت شهرستان‌های استان سوق داده می شود.

وی با اشاره به توزیع متوازن منابع در اختیار اداره کل در پهنه‌ی جغرافیایی استان اظهار داشت: در سال جاری اعتبار تخصیصی به شهرستانها ۱۰ برابر خواهد شد.

بلاغی افزود: در خصوص توزیع متوازن اعتبارات و تحقق عدالت فرهنگی، دوره‌های آموزش رایگان هنر در شهرستانهای کم‌برخوردار استان برگزار می‌شود و در ادامه این طرح با هماهمگی انجام شده با بنیاد علوی وامهای بدون بهره در اختیار افراد آموزش دیده قرار میگیرد تا کسب و کار پایدار در حوزه فرهنگ و هنر نیز ساماندهی شود.

وی همچنین تقویت هویت اجتماعی مبتنی بر انسجام ملی و ساختار فرهنگ محلی و زیست بوم را از دیگر رویکردهای این اداره کل برشمرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی