تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 12:18
37 بازدید
کد خبر : 2316

دکتر سیدامین موسوی رئیس نخستین کنگره بین المللی دندانپزشکی آذربایجان:

شاهین محمودی

تبریز، قطب دندانپزشکی شمالغرب کشور 

تبریز، قطب دندانپزشکی شمالغرب کشور 
تبریز قطب دندانپزشکی شمالغرب کشور محسوب می شود و پتانسیل تبدیل شدن به هاب دندانپزشکی منطقه را داراست.

تبریز، قطب دندانپزشکی شمالغرب کشور 

 

 

دکتر سیدامین موسوی رئیس نخستین کنگره بین المللی دندانپزشکی آذربایجان در جمع خبرنگاران گفت :

تبریز قطب دندانپزشکی شمالغرب کشور محسوب می شود و پتانسیل تبدیل شدن به هاب دندانپزشکی منطقه را داراست.

 

موسوی افزود: دانشکده دندانپزشکی تبریز جزء یکی از باسابقه ترین دانشکده های دندانپزشکی کشور است که اساتید برجسته ای در آن مشغول تدریس می باشند.

 

 

رئیس نخستین کنگره بین المللی دندانپزشکی آذربایجان ادامه داد: نخستین کنگره و نمایشگاه بین المللی دندانپزشکی منطقه شمالغرب ایران با عنوان کنگره آذربایجان با همکاری شعب جامعه دندانپزشکی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان ۱۲ تا ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش های بین المللی تبریز برگزار می شود.

 

موسوی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز، انجمن های علمی دندانپزشکی کشور ترکیه و کرکوک عراق و همچنین انجمن فک و صورت ترکیه در برگزاری این کنگره مشارکت دارند.

 

وی استقبال دندانپزشکان کشور از این کنگره علمی را چشمگیر خواند و افزود: بیش از ۲ هزار نفر از دندانپزشکان سراسر کشور برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده اند.

 

موسوی ادامه داد: این کنگره بصورت دوسالانه برگزار خواهد شد و امیدواریم با برگزاری افتخارآمیز نخستین دوره، شاهد تداوم این کنگره در آینده باشیم.

 

وی افزود: تلاش بر آن است تا این کنگره دندانپزشکی به یک کنگره برند منطقه ای تبدیل شود، بر این اساس نگاه ما به این کنگره باید علمی، ملی و هویتی باشد

 

رئیس نخستین کنگره بین المللی دندانپزشکی آذربایجان همچنین گفت: در این کنگره ۴۶ نفر از اساتید برجسته داخلی و خارجی در ۶۵ پنل علمی و ۱۸ کارگاه عملی سخنرانی خواهند کرد که ۵ نفر از این سخنرانان از کشورهای ترکیه، عراق و کویت هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه گسترش ارتباطات علمی بین المللی باعث گسترش دیپلماسی ملل می شود، افزود: در این کنگره علاوه بر تبادل علمی، زمینه مناسبی برای صنعت و تولیدات دندانپزشکی هم فراهم شده است.

 

موسوی خاطر نشان کرد: علاوه بر حضور علمی دندانپزشکان، زمینه برای حضور شرکت های تولیدکننده تجهیزات دندانپزشکی هم فراهم شده است.

 

وی ادامه داد: برای نخستین بار بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت های تولید کننده و تجهیزات دندانپزشکی قرار می گیرد که این شرکت ها عمداتا داخلی می باشند. علاوه بر آن چندین شرکت تولیدکننده تجهیزات دندانپزشکی خارجی هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 

دکتر سیدامین موسوی افزود: «جامعه دندانپزشکی ایران» بعنوان بزرگترین نهاد علمی دندانپزشکی کشور، یک سازمان مردم نهاد علمی است که در همه ی استان های کشور شعبه دارد.

 

وی ادامه داد: وظیفه جامعه دندانپزشکی ایران انجام فعالیت های علمی و صنفی می باشد و در این راستا سالانه کنگره های علمی بسیاری توسط این نهاد در سطح کشور برگزار می شود.

 

موسوی تعداد اعضای هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران شعبه آذربایجان شرقی را ۷ نفر اعلام کرد و افزود: این اعضا برای مدت چهار سال با رای همکاران دندانپزشک انتخاب می شوند.

 

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران شعبه آذربایجان شرقی تصریح کرد: علی رغم وجود پتانسیل های فراوان در شمالغرب کشور، تاکنون کنگره بین المللی جامعی در این منطقه برگزار نشده است، بر این اساس اعضای هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران شعبه آذربایجان شرقی در سال مصوبه ای را به تصویب رساند تا پس از فراهم سازی زیرساخت ها لازم نسبت به برگزاری کنگره نمایشگاه بین المللی دندانپزشکی منطقه شمالغرب کشور اقدام شود.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد برگزاری این کنگره در سال ۱۴۰۰ به هیات مدیره مرکزی جامعه دندانپزشکی ایران ارائه شد و با دفاع منطقی و پس از انجام بررسی های لازم برگزاری این کنگره مورد تصویب قرار گرفت.

 

وی همچنین گفت: تاکنون کنگره های منطقه ای بسیاری در حوزه دندانپزشکی در سطح کشور برگزار شده است ولی این کنگره نخستین کنگره دندانپزشکی در کشور می باشد که در سطح بین المللی برگزار می شود.

موسوی تصریح کرد: هر ساله در استان های فارس، اصفهان، تهران و خوزستان کنگره های منطقه ای دندانپزشکی برگزار می شود ولی تفاوت کنگره آذربایجان بین المللی بودن آن است.

وی گفت: این کنگره در راستای بهره گیری از ظرفیت های بالای آذربایجان شرقی در حوزه دندانپزشکی برگزار می شود.

 

رئیس نخستین کنگره بین المللی دندانپزشکی منطقه شمالغرب کشور ادامه داد: با تمام توان می کوشیم تا این کنگره در سطح استانداردهای بین المللی برگزار شود تا شاهد تداوم آن در سالهای آتی و در نهایت اضافه شدن آن به تقویم کنگره های تخصصی کشور باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی