تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 19:03
20 بازدید
کد خبر : 4153

معاون توسعه مديريت و منابع اداره کل دامپزشکی استان آذربايجان شرقی :

الناز طاهری

امنیت سلامت غذایی و حفظ استاندادهای پزشکی از جمله وظایف سازمان دامپزشکی تلقی می شود

امنیت سلامت  غذایی و حفظ استاندادهای پزشکی از جمله وظایف سازمان دامپزشکی تلقی می شود
معاون توسعه مديريت و منابع اداره کل دامپزشکي استان آذربايجان شرقي از عدم همکاری برخی از دامداران در طرح واکسيناسيون دامها گلايه کرد و گفت : اگر بيماری همچون آنفولانزاي پرندگان از سد حيواني عبور کند در بين انسانها 70 درصد تلفات بر جا خواهد گذاشت.

اکبر خداداد روز دوشنبه در نشست خبری رسانه ای رسم خدمت با بیان اینکه سیاست سازمان دامپزشکی در جهان به عنوان دومین سرمایه ای کشوربعد از نفت، حفظ سرمایه های دامی کشور و ارتقا سطح بهداشت جامعه است اظهار کرد : امنیت سلامت غذایی و حفظ استاندادهای پزشکی از جمله وظایف این سازمان تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی استان تنها ۳۰۰ نفر نیرو دارد اذعان داشت : نظارت بر تمام واحد های تولیدی و صنعتی در سطح شهر ها و روستاها با این تعداد نیرو غیر ممکن است .

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی افزود: در تمام دنیا نیز که بحث کوچک سازی ادارات مطرح می شود نظارت با مردم و رسیدگی با ادارات به عنوان نهاد حاکمیتی است لذا بایستی فرهنگسازی مناسب در این زمینه از سوی اصحاب رسانه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد : در طول سه سال گذشته ۵ واحد کشتارگاه صنعتی دام و طیور در استان افتتاح شده است که ۷ باب کارخانه به مرحله بهره برداری و صدور پروانه رسیده است .

خداداد با بیان اینکه در تمام واحدهای تولیدی سعی کرده ایم تا بهداشت تولید به استاندارد مطلوب برسد گفت : در این راستا ۶ واحد کد iR صادر شده است، ۴ مورد تاسیس کشتارگاه های صنعتی داشتیم.

وی ادامه داد : پشتیبانی بهداشتی از مگا فارم های موجود در استان، و بهره برداری و صدور پروانه برای ۱۲ واحد بسته بندی فراورده های خامی که تماما بر اساس استاندارد های بهداشتی است از دیگر اقدامات بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی افزود : در طی سه سال کشتارگاه دام شهرداری میانه و کشتارگاه دام شهرداری هریس به علت سنتی بودن تعطیل شده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی