تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 7:02
46 بازدید
کد خبر : 250

امام جمعه تبریز: رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ پرداخت زکات نقش محوری دارند

امام جمعه تبریز: رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ پرداخت زکات نقش محوری دارند

به گزارش تبریز قدیم به نقل ازایرنا به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در دومین جلسه شورای زکات استان، اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه باید به برگزاری همایش‌های علمی و تبیینی اهتمام جدی صورت گیرد و در این راه تمامی دستگاه ها باید وارد عرصه شوند. وی با اشاره به

به گزارش تبریز قدیم به نقل ازایرنا

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در دومین جلسه شورای زکات استان، اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه باید به برگزاری همایش‌های علمی و تبیینی اهتمام جدی صورت گیرد و در این راه تمامی دستگاه ها باید وارد عرصه شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش علمی زکات در روز پنجم آبان ماه در تبریز، یادآور شد: در راستای ارتقای انگیزه در مشمولان فریضه زکات، از برترین‌های این فریضه الهی و افراد فعال، عاملین، مبلغان و مروجین زکات تجلیل به عمل آید.

آل هاشم با تاکید بر افزایش همکاری‌های دبیرخانه شورای زکات آذربایجان شرقی با مراکز علمی، دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، ادامه داد: در این مسیر تامین امنیت اجتماعی همایش با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی حضور فرمانداران و مسئولان شهرستانی در همایش فوق را ضروری خواند و گفت: در راستای عملیاتی کردن مصوبات کمیته اطلاع‌ رسانی در صداوسیما از آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم پیام تلویزیونی با محوریت تبیین اهمیت پرداخت زکات ضبط و در همایش استفاده شود.

آل هاشم نقش محوری رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ و انگیزه پرداخت زکات را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه‌های دیداری و شنیداری از نتایج منابع مالی که از محل اعتبارات زکات در مناطق محروم هزینه شده است، گزارش و اخبارهای جامع تهیه و منتشر کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام قاسم محمدزاده، دبیر شورای آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جذب منابع زکات، گفت: جذب زکات در استان نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته و میزان آن ۵۶ میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی از ۷۲ درصد روستاهای آذربایجان شرقی زکات جذب شده است.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی