تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 14:58
31 بازدید
کد خبر : 1965

فضای سبز تبریز زیر ذره‌بین فعالان رسانه‌ای؛

الناز طاهری

افزایش ۳ و نیم متر مربعی سرانه فضای سبز تبریز با توسعه ۶۰۰ هکتاری

افزایش ۳ و نیم متر مربعی سرانه فضای سبز تبریز با توسعه ۶۰۰ هکتاری
با اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، شاهد افزایش ۳ و نیم متری سرانه فضای سبز تبریز خواهیم بود.

فضای سبز تبریز زیر ذره‌بین فعالان رسانه‌ای؛

افزایش ۳ و نیم متر مربعی سرانه فضای سبز تبریز با توسعه ۶۰۰ هکتاری/ مجموعه سورتمه سواری ائل‌باغی پایان شهریور آغاز بکار می‌کند

 

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: با اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، شاهد افزایش ۳ و نیم متری سرانه فضای سبز تبریز خواهیم بود.

سیامک آسیایی پیش از ظهر امروز در جریان تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های فضای سبز شهرداری تبریز اظهار کرد: پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌گلی به مساحت پنج هکتار و اعتبار ۹ میلیارد تومان در دست اجرا بوده و نزدیک به چهار هکتار آن انجام شده است.

 

وی افزود: همزمان با پروژه تملک باغات ضلع شمالی ائل‌گلی، عملیات عمرانی و ساماندهی این محل برای الحاق به مجموعه اصلی در دست اجرا است.

 

آسیایی با اشاره به بهره‌برداری مجدد از مجموعه سورتمه‌سواری ائل باغی خاطرنشان کرد: این مجموعه در سال ۹۰ احداث و پس از آن بنا به دلایلی فعالیت آن متوقف شده بود که در تلاش هستیم با تعمیر و استانداردسازی آن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، تا پایان شهریور آماده بهره‌برداری شود.

 

وی اضافه کرد: مجموعه سورتمه‌سواری ائل باغی با ۲۰ کابین، ۸۴۰ متر طول دارد و آخرین مدل سورتمه در دنیا است.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی را متشکل از دو سایت ۶۷ و ۳۹۶ هکتاری معرفی و اعلام کرد: ۵۷ هکتار از سایت اول مجموعه تفرجگاهی آرپادره‌سی کاشت شده است و در سایت دوم به مساحت ۳۹۶ هکتار، ۶۰ هکتار کاشت انجام یافته است.

 

وی یادآور شد: برنامه شهرداری تبریز توسعه ۱۵۰ هکتاری فضای سبز در سایت دوم آرپادره‌سی است که مجهز به وسایل بازی کودکان خواهد بود.

 

آسیایی ادامه داد: برای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی اقدام به کاشت نهال می‌کنیم و از ابتدای سال تا به امروز ۲۵ هکتار کاشت در آرپادره‌سی انجام شده است.

 

وی با اشاره به توسعه ۴۰ هکتاری فضای سبز در حاشیه‌ اتوبان شهید مهدی باکری نیز گفت: چاله‌کنی حاشیه های اتوبان شهید باکری در دو باند رفت و برگشت انجام یافته و با مساعد بودن شرایط آب و هوایی کاشت انجام خواهد گرفت.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز افزود: این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجرا است که ۲۰ هزار اصله نهال در آن کاشت و با تکمیل آن ۴۰ هکتار به مساحت فضای سبز شهر افزوده می‌شود.

 

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی بدنه‌سازی اتوبان شهید کسایی خاطرنشان کرد: بدنه‌سازی اتوبان شهید کسایی با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در امتداد این پروژه، قرارداد دیگری نیز به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای ترانشه سازی اتوبان کسایی منعقد شده است.

 

آسیایی با اشاره به مساحت ۶۰۰ هکتاری مجموعه عباس‌میرزا نیز گفت: این مجموعه در چهار سایت تعریف و ۲۱۰ هزار اصله نهال در آن کاشت شده است.

 

وی با اشاره به سیستم آبیاری پارک عباس‌میرزا افزود: ۵۰ درصد از آبیاری پارک عباس میرزا توسط شبکه آبیاری و مابقی با تانکر و به صورت دستی انجام می‌گیرد و در این راستا برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت تعریف شده است.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز تأکید کرد: با اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، شاهد افزایش ۳ و نیم متری سرانه فضای سبز تبریز خواهیم بود.

 

تور رسانه‌ای فضای سبز تبریز با حضور اصحاب رسانه و عکاسان خبری صبح امروز برگزار و از پروژه‌های مهم حفظ و توسعه فضای سبز شهرداری تبریز بازدید به عمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی