تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 15:37
16 بازدید
کد خبر : 4114

الناز طاهری

افزایش ۲۶۸درصدی امانت کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان شرقی

افزایش ۲۶۸درصدی  امانت کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان شرقی

  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در سلسله نشست‌های تبیینی عملکرد سه ساله دولت مردمی با عنوان رسم خدمت که در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اعلام کرد: تعداد امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان با افزایش ۲۶۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲میلیون و صدو سی و نه هزار و بیست

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در سلسله نشست‌های تبیینی عملکرد سه ساله دولت مردمی با عنوان رسم خدمت که در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اعلام کرد: تعداد امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان با افزایش ۲۶۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲میلیون و صدو سی و نه هزار و بیست و دو جلد رسیده است.

 

اسد بابایی افزود: تعداد کتابخانه‌های استان در سال ۸۹ بالغ بر ۱۱۵ کتابخانه بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۳ کتابخانه کاهش یافت اما با تلاش همکاران و پیگیری‌ها این رقم در سال گذشته به ۱۱۷ کتابخانه افزایش یافت.

 

وی اعلام کرد: تعداد ۲ کتابخانه سیار در تبریز، یک کتابخانه سیار در جلفا و یک کتابخانه سیار در شبستر داریم که پیشنهاد اعطای حق انتفاع مینی بوس‌های بدون کارکرد را به شهرداری داده‌ایم تا پنجمین کتابخانه سیار در شهر سهند راه اندازی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین عضو کتابخانه‌های استان در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۱۳ هزار بود که توانستیم این رکورد را بشکنیم.

 

بابایی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۸۰ هزار جلد کتاب امانت داده شد که امروز با افزایش ۲۶۸ درصدی به ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار جلد رسیده است.

 

وی از برگزاری پویش‌های مردمی اهدای کتاب در استان خبر داد و گفت: امسال اهدای کتاب مردم به کتابخانه‌های استان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

 

بابایی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بعد از آموزش و پرورش دارای گستردگی زیادی در سطح استان بوده و در اغلب شهرها و روستاهای استان کتابخانه داریم.

 

وی با بیان این‌که کتابخانه‌ها فقط محل امانت کتاب نیست، اظهار کرد: اکنون بیش از ۶۴ برنامه فرهنگی در تمام کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تعداد چهار طرح منحصر به استان ما شامل طرح کودک کتابخوان، کتابیاران، خانواده کتابخوان و کتابخانه خانه دوم سالمندان اجرا می‌شود، گفت: تمام این طرح‌ها ابتکار استان ما بوده و برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.

 

تعداد چهار طرح منحصر به استان آذربایجان شرقی شامل طرح کودک کتابخوان، کتابیاران، خانواده کتابخوان و کتابخانه خانه دوم سالمندان اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح کودک کتابخوان، هر کودک ۶ ساله یک کارت دعوت از مرکز بهداشت استان دریافت می‌کند تا به صورت رایگان عضو کتابخانه محله خود می‌شودف گفت: ظرف مدت ۱۰ ماه گذشته تعداد ۱۲ هزار نفر از این طریق عضو کتابخانه‌های استان شده‌اند.

 

وی اعلام کرد: باز طراحی کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه‌های کشور آغاز شده است و بخش‌های جدیدی شامل علم کده، ساخت کده، کودک و مادری، گالری و اتاق تحت وب به آن افزوده شده است.

 

بابایی گفت: پیشنهاد داده‌ایم تا کتابخانه‌های سیار تبریز در روزهای تعطیل و جمعه فصل تابستان در مناطق گردشگری عینالی و ائل گلی مستقر شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی