تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 16:29
29 بازدید
کد خبر : 4140

سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت

الناز طاهری

افزایش بودجه های عمرانی در حوزه های شهری یکی از دستاوردهای بسیار مهم مدیریت شهری دولت سیزدهم می باشد

افزایش بودجه های عمرانی در حوزه های شهری یکی از دستاوردهای بسیار مهم مدیریت شهری دولت سیزدهم می باشد

مرتضی موحدنیا روز یکشنبه در سلسه نشست های رسانه ای رسم خدمت دولت سیزدهم در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز ، افزایش بودجه های عمرانی در حوزه های شهری را یکی از دستاوردهای بسیار مهم مدیریت شهری دولت سیزدهم بیان و اظهار کرد: نگاهی به روند تزریق بودجه به این نهادها در سه سال اخیر

مرتضی موحدنیا روز یکشنبه در سلسه نشست های رسانه ای رسم خدمت دولت سیزدهم در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز ، افزایش بودجه های عمرانی در حوزه های شهری را یکی از دستاوردهای بسیار مهم مدیریت شهری دولت سیزدهم بیان و اظهار کرد: نگاهی به روند تزریق بودجه به این نهادها در سه سال اخیر بیانگر رشد چشمگیر و ایجاد تحولات تاثیرگذار در این زمینه است.

 

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی سیاستگذاری و نظارت را از وظایف عمده دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ها برشمرد و با اشاره به کارکرد وسیع شهرداری ها در کشور و استان، افزود: به جرات می توان ادعا کرد که هیچ نهاد خدمات رسان به اندازه شهرداری ها و شوراها در معرض دید و قضاوت آحاد مردم قرار ندارد و بر همین اساس مسئولیت ها در این حیطه بسیار سنگین و دشوار است.

 

وی وضعیت بودجه ای و سرانه اعتباری شهرداری های آذربایجان شرقی، رشد قابل توجه در این بخش را یکی از مهمترین اقدامات دولت بیان کرد و ادامه داد: در حالی که سال ۱۴۰۰ مجموع بودجه شهرداری های استان معادل ۹۰ هزار میلیارد ریال بود، این رقم در سالجاری به ۳۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

 

 

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی بودجه شهرداری های اصفهان و مشهد را بیش از ۲ برابر بودجه شهرداری تبریز اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقداماتی برای همترازی و کاهش فاصله در این رابطه انجام شد و سرانه بودجه شهرداری تبریز از ۴۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۳۰ میلیون ریال در سالجاری رسید.

 

موحدنیا کمک های دولتی به شهرداری ها در سه سال اخیر را همواره رو به رشد و قابل توجه خواند و گفت: در حالیکه این ارقام در سال ۱۴۰۰ معادل ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود، با تلاش های صورت گرفته این رقم در سال گذشته به عدد ۳۳ هزار میلیارد ریال رسید.

 

وی کمک های دولتی به شهرداری ها در سه سال اخیر را همواره رو به رشد و قابل توجه خواند و گفت: در حالیکه این ارقام در سال ۱۴۰۰ معادل ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود، با تلاش های صورت گرفته این رقم در سال گذشته به عدد ۳۳ هزار میلیارد ریال رسید.

 

موحدنیا سرمایه گذاری را نیاز اصلی و محوری شهرداری های آذربایجان شرقی دانست و با بیان اینکه باید برای جلب و جذب سرمایه داران اقدامات مفید و عملیاتی صورت می گیرد، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرداری های استان در سال ۱۴۰۱ را در همین راستا قلمداد کرد.

 

رشد چشم گیر عمران و آبادانی روستاها طی سه سال اخیر را بسیار شگرف و قابل توجه می باشد. 

 

محمدعلی اسکندری، مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، موضوع روستاهای استان یکی از دغدغه‌های اساسی دولت سیزدهم بود و پرداختن به اقتصاد روستا در کنار رسیدگی به زیرساخت‌های روستایی جزو اولویت‌های دولت بود.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای دارای سکنه ۲۷۲۷ روستا است، گفت: تعداد روستاهای دارای شورای اسلامی ۲۰۷۲ روستا، تعداد روستاهای دارای دهیار ۱۹۴۲ روستا، جمعیت روستاها ۱۱۰۰۲۲۰ نفر، تعداد خانوار روستایی استان ۳۳۵۸۷۸ خانوار و تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز ۲ هزار و ۲۰ روستاست.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دهیاری‌ها و شهرداری برای گذران امور باید درآمدزایی کنند ولی در دولت سیزدهم برای رسیدگی به محرومان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به این بخش اختصاص داده شده است.

وی متذکر شد: تمام تلاش ما ایجاد روستای مولد و پویاست.

 

اسکندری ادامه داد: در حوزه آموزش شوراها و دهیاری‌ها نزدیک به ۳۷۲ ساعت برای ۲۰ هزار و ۳۵۰ نفر آموزش داده شده است.

وی گفت: پروژه‌های ویژه دهیاری‌ها در طول سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ می‌توان به ۲۷۴۱ پروژه دهیاری با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی بیان داشت: ۵۰۴ طرح هادی در روستاها بازنگری شده است. تعداد پروژه های مشارکتی اجرا شده از طریق تحویل قیر رایگان ۱۰۷۳ پروژه بود.

 

وی افزود: در راه روستایی تعداد پروژه‌های مشارکتی اجرا شده از طریق تحویل قیر رایگان ۷۸ پروژه و احداث یا بازسازی راه‌های شوسه ۱۶۵ کیلومتر و احداث یا بازسازی با راه‌های آسفالته ۵۸۸ کیلومتری است.

اسکندری با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم معجزه آبرسانی و رفع تنش آبی روستاها انجام گرفت، گفت: قرارگاه آبرسانی در استان از باتلاش دولت سیزدهم ایجاد شد که در طول سه سال به ۴۳۷ روستای صعب العبور آبرسانی انجام گرفت که اعتبار هزینه شده ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: با خیرین آبرسانی نیز عقد قرارداد داشتیم تا برای ۲۱۰ روستا نیز از ظرفیت خیر و برای ۲۷۰ روستا نیز از تامین اعتبار دولتی آبرسانی انجام خواهد گرفت.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تعداد کل روستاهای بهره‌مند آبرسانی ۲۷۳۰ روستایت که تعداد روستاهای تحت پوشش ۱۵۷۹ روستا و تعداد جمعیت بهره‌مند نیز ۱۰۶۱۲۱۶ نفر است.

وی با اشاره بر جهاد گازرسانی به روستاها گفت: ۲۷۷ روستای بهره‌مند از گاز طبیعی، ۴۶۸۴۱ مشترک تعداد گاز روستایی، ۱۲۰۲ متراژ شبکه اجرا، ۲۴۲۶۲ تعداد انشعبات نصب شده روستایی است.

 

 

سند مالکیت پیست اسکی قوش گلی نیز در حال اجراست

مجتبی نورمحمدی، مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در این نشست اظهار کرد: بودجه امسال در سال جاری با یک جهشی روبرو بود به طوریکه در سال‌های گذشته افزایش نرخ بودجه ۲۵ الی ۳۵ درصد بود ولی امسال ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره بر اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان تسویه حساب با تامین اجتماعی داشتیم، گفت: مواردی بود که از ۱۰ سال پیش بدهی داشتیم که در این سه سال احصا و پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر لیست بدهکاری و مطالبات مشخص شده است.

وی با بیان اینکه ۹۱ درصد خام فروشی زمین کاهش یافته است، گفت: در مورد آزادسازی اراضی از بابت تغییر مسیر شبکه برقی بود، ۳۷۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

نورمحمدی ادامه داد: مدیریت هدف‌مند فروش اراضی کارهای بزرگی انجام گرفته است و همچنین در مورد پرونده‌های حقوقی که از سال‌های پیش مانده بود امسال مختومه شده است که تعداد این پرونده‌ها ۶۰ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود.

وی به اخذ سند مالکیت نمایشگاه بین‌المللی و چندین سایت دیگر کارهایی انجام گرفته است، گفت: ۳۲ خودروی فعال و سنگین مصوب شده به ۸۳ دستگاه رسیده است که وارد استان شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی بیان داشت: ۱۸ میلیارد درآمد از قبل ماشین‌آلات کسب شده است.

وی ابراز کرد: در اخذ سند مالکیت پیست اسکی قوش گلی نیز در حال اجراست که در سریع‌ترین زمان در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

نورمحمدی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان خدمات شهری در قالب ۵۱ شهرداری انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ۱۰ معدن در حال اجراست که خدمات این معادن در قالب همیاری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره بر طرح‌های جذب سرمایه‌گذاری، گفت: ۳۳۰ میلیارد تومان موضوع سرمایه‌گذاری مشارکت داریم که از قبل آن ۱۳ هزار مسکن تولید خواهد شد.

وی به احیای کارخانه آسفالت ایلخچی اشاره کرد و گفت: این کارخانه بعد از ۱۳ سال رکود احیا شده است و الان فعالیت می‌کند و همچنین کارخانه آسفالت شبستر نیز اورهال شده است.

نورمحمدی ابراز کرد: در کنترل قیمت آسفالت نیز کارهای بزرگی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی به احیای کارخانه‌های بتنی که چندین سال در رکود بود اشاره کرد و گفت: این کارخانه از نو احیا شده است و با ظرفیت کامل در حال تولید است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی