تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 14:40
31 بازدید
کد خبر : 3409

تحلیل نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری؛

شاهین محمودی

آل‌هاشم، مردمی‌ به معنای واقعی کلمه

آل‌هاشم، مردمی‌ به معنای واقعی کلمه

تحلیل نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری؛   آل‌هاشم، مردمی‌ به معنای واقعی کلمه     با اعلام نتایج رسمی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با کسب بیش از ۸۵۰هزار رای، نه‌تنها یکی از محدود چهره‌های کل کشور است که با بیش‌ترین آرا مردمی به مجلس خبرگان رهبری راه یافت، بلکه در

تحلیل نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری؛

 

آل‌هاشم، مردمی‌ به معنای واقعی کلمه

 

 

با اعلام نتایج رسمی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با کسب بیش از ۸۵۰هزار رای، نه‌تنها یکی از محدود چهره‌های کل کشور است که با بیش‌ترین آرا مردمی به مجلس خبرگان رهبری راه یافت، بلکه در طول ادوار مجلس خبرگان رهبری نیز تنها نماینده این استان که چنین میزان رای را کسب کرده است.

فارغ از اینکه چنین نتیجه‌ای، چقدر از برنامه‌های دشمنان در باب ناامیدی مردم از جمهوری اسلامی و تلاش برای عدم مشارکت گسترده از طریق تبلیغات را نقش بر آب کرد، یک نکته قابل توجه دارد: چگونه یک چهره مذهبی-سیاسی توانست از بطن محله‌ای کم‌برخوردار رشد کند و اکنون چنین پشتوانه مردمی داشته باشد؟

مردم آذربایجان شرقی از او با عنوان سید شریف یاد می‌کنند که با انتصابش به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، سیلی از خوشحالی، شعف و امید را بین مردم زنده کرد. او با حضور در استان، با رویکرد مردم‌گرایانه خود از حذف نرده‌های حائل میان مردم و مسئولان در مصلی گرفته، تا حضور بدون تشریفات در بازار و بین مردم، ثابت کرد که خوشحالی مردم بی‌جهت نبوده است: او واقعا از جنس مردم است.

کارشناسان سیاسی و اجتماعی معتقدند حضور ۶ ساله آل‌هاشم در آذربایجان شرقی دستاوردهای چشمگیری داشته است: ایجاد امیدواری بین مردم، ایجاد رابطه نزدیک بین مردم و مسئولان، دوری از تنش‌های سیاسی و اجتماعی در آستان و برقراری آرامش، عمل‌گرایی مسئولان، رضایتمندی مردم از بدنه نظام و… تنها بخشی از این دستاوردهاست.

اما تفاوت رویکرد امام جمعه تبریز با بسیاری از مسئولانی که به صورت ویترینی، چهره مردمی خود را حفظ می‌کنند، یک تفاوت عمده دارد و آن، واقعی بودن است.

مردم هوشمند ما به راحتی و به مرور زمان می‌توانند تشخیص بدهند که چه کسی پشت نقاب مردمی بودن پنهان شده و چه کسی سینه خود را به نفع مردم سپر کرده است؛ گواه این جمله، همان ۸۵۰هزار نفری هستند که حجت‌الاسلام آل‌هاشم را با عزت و اقتدار راهی مجلس خبرگان رهبری کردند و معتقدند او به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی این انقلاب و جهان اسلام، لایق بهترین و کلیدی‌ترین جایگاه‌هاست.

 

شما هم با اشتراک و هم‌رسانی مطالب، هم‌مسیر #سفیران_سر_ایران در آگاهی باشید.

@az_sariran

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرهنگی

اخبار سیاسی